Fan va trött ja blir på Olle...

Har varit i Falun i 3v o alla gånger han varit lös har han lyssnat super bra! o nu under kvällen när ja ska ut på kvälls promenad så gör ja som alltid olle o ja har våran grej att han får springa lite på tomten innan vi går ut men denna gång vart de inte som vanligt...

Ja släpper honom han springer o ja kallar på honom han kommer men inte till mig han springer o kissar men så gör han ibland -.- o kmr efter, men inte denna gång, han stack ut på vår lilla gata o svängde åt vänster, så ja gick åt höger o kallade o han kom men han sprang om mig o ut på gräs plätten mellan våran väg o "stora vägen" där dem kör som idioter...
o han bara tog allt som en lek, ja o mamma lockade gjorde allt för att han skulle komma men han total vägrade!
ja började leka med min vante o då brukar han bli intresserad men inte ens de funka....
Sedan halkade ja på en isfläck oxå o slår i armbågen hårt som faaaan.....

så kom bil nr1, hjärtat klappade lite hårdare, men han stod helt stilla en bit från vägen, o efter den åkt fortsatte vi o försöka få tag i honom, men utan resultat, o bil nr2 kom denna gång stod han 3m ifrån vägen, o han hoppade lite åt sidan precis när bilen kom (allso han hoppade ut mot vägen), mitt hjärta stannade! min hund kunde sagt hejdå till sitt liv denna dag...

men han va fortfarande lös o okontakt bar.... men han hittade en intressant doft så han stod o lukta på länge så ja smög mig lite på honom o fick tag i honom! då fick ja bara biatch blicken av honom....
ja kopplade honom iaf o mamma gick in o ja o olle gick på den promenad vi skulle gå på innan han började tramsa...!



Leave a Reply.