...Förutom ja o olle :(

känns som alla tränar ihop med någon, går långa promenader, hund bus o matte/husse prat :D
ja allt de där roliga.
Ja önska ja hade de, ja e o tränar, men e de andra på klubben vågar ja inte prata fast ja vill, ja e blyg när de gäller sånt, ja åkte på "valp o unghunds träff" när ja fick olle o då får man träna vad man vill med störning, ja o olle va där en gång då vi inte kände någon o alla tränade tsm :(
o ja o olle står i ett hörn ja mins knappt om vi träna eller om vi stod som två mesar i ett hörn som itne ens vågade gå fram o säga "hej får vi vara med" hallå så man gjorde när man va liten? nej nu e man stor o växt upp o förlorat den kunskapen.... :/

Men iaf ja åker o tränar på klubben e de oftast ja o olle bara där, skönt! då ja har så svårt när andra e där...
men nackdelen att olle inte får träna med andra... förutom när vi e på kurs :) !

Men ja saknar verkligen att ha en kompis med mitt intresse så vi kan åka o träna, inte behöva dra ut någon, eller nä de e inte sol o varmt osv... utan en riktig hund människa som e ute i vått o torrt!
som kan träna i timmar, ut o gå i timmar, sitta mitt i skogen o prata medan hundarna busar...

Jag hoppas att jag en gång i mitt hundliv ska våga ta chansen att prata med andra hund människor o få tränings kompisar o promenad kompisar.

Vist kan de vara kul o träna själv ibland men inte alltid :/
både ja o Olle saknar någon träning/promenad kompis... :(



Leave a Reply.