Igår när ja gick ut med olle, så fick han vara lös i "lilla skogen" o då lyssna han naaada, han ville hälsa på vildsvinen ist -.-
så han stack i ett spår efter dem, o kom till ett ställe där dem brukar vara (de syntes) o där koppla ja olle o gick fort därifrån, fan va rädd ja va xD

Sen idag va vi i "stora skogen" o där lyssna olle helt okej bra, han kom när ja ropa men de va inte så snabbt som ja vill, men de kmr ^^

Sen nu under eftermiddagen så gick olle runt o såg ut att behöva gå ut (då han varit dålig i magen) så tog ja ut honom, o de va glas halt så ja velade om ja skulle släppa honom eller inte, då ja inte ville att han skulle springa o bryta bena av sig xD
Men ja släppte honom, men han va duktig o insåg att man får springa på åkern eller på sidan av vägen (Y)
Men olle va iaf super duktig minsta lila ja sa så lyssnade han riktigt bra han höll ett bra avstånd ifrån mig :D
så ja va super glad<3
Nu har jag även suttit o ändrat ALLT på sidan då ja inte va nöjd med hur den såg ut, så nu hoppas ja att detta blir bättre iaf ^^
så vad tycker ni?
3/2/2013 12:21:57 am

Så fint det har blivit här inne!

Reply
3/2/2013 05:58:43 am

så fin han är! Och va fin hemsidan har blivit! :)

SV: aha okej, låter ju jättebra! : )

Det jag tänker är väl att apport är mer ett kommando när han ser själva föremålet, visserligen kan du absolut använda det även i söket för att han kommer ju att förstå att det är "apport" som gäller, d v s hämta dummyn/föremålet. tänk bara på ifall du ska avancera i apporteringen att ändra kommandon ;)
Visst är det roligt med personspår?! :D Körde rätt mycket sånt förut, nu är det dock mer viltspår för oss, vill väldigt gärna försöka knycka åt oss tre 1:a pris ;) Jättebra aktivering och även bra berikning för hunden om man inte använder den i jakt :)

Hehe bra! Jag kan inte lova något, men jag kan ju alltid be henne, om jag kommer ihåg. Jag har minne som en guldfisk.. hehe.. :P

Reply



Leave a Reply.