Imorse tog vi en ca 35 - 40min promenad o han va lös hela vägen där han kunde vara lös han busade med bollen o lyssnade super bra! :)
vart rädd en gång då ja kasta bollen bakåt o gick framåt o bara OLLE E BORTA!
då såg ja honom komma från vassen glad med bollen då hade den tydligen rullat in där :/
men de gick bra :D vi fortsatte!
o prsic innan han skulle kopplas stack han o skulle jaga fågel -.- men kom fort tillbaka :D

Sen väl hemma tog vi de lugnt, o efter ett tag så skulle vi ut o träna frisbee, men olle va inte alls taggad, han tog 2 kast sen sket han i de o lallade runt! så ja bara aja vi kör lite lydnad, men nä va samma vissa där.
så ja kopplar honom o går på en promenad som sluta i katastråf!

han e lös o lyssnar bra, vi går en väg som inte va tänkt att vi skulle gå, o han e väldigt intresserad av något på andra sidan el stängslet men ja bara nä vi går vidare o de gör vi men en bit fram så nuddar han el stängslet o fick då en stöt o han bara skrek(!!!!!!!!!!!!!!!) o sen såg han mig, o då förknippa han smärtan med mig tyvärr :/ så han vart rädd för mig! gick med svansen mellan bena o vägrade komma ja roppade, ja busade, ja lockade, ja gick, inget funka, han va 5 - 6m ifrån mig, han kom inte närmre, kom ja för nära sprang han iväg...
Men ja hade turen att han stanna o luktade o då kasta ja massa leverpastej mot honom (försökte de innan men de va för stort avstånd för han skulle reagera tydligen) men denna gång tar han dem så ja kastar bara närmre o närmre mig, o tillslut äter han ut min hand (!) o då kopplar ja honom, han har fortfarande svansen mellan bena, men efter en liten stund släppte de o han vart sitt vanliga ja igen<3
lycklig matte som kom  hem med hund iaf :D

Vi gick iaf in o vilade både han o ja, sen vart de mat för våran del o vidare på kurs, idag vart de inkallning med ströning + koppel gående

gick jätte bra med inkallningen, 2 hundar + "godis fröken" o han lyssnade på mig :D
så vi ska träna mkt på denna inkallning, då ja har belönat när han kommer endå om de e "ja kmr snart" o de gör ju att han vet att han får belöning fast de e "ja kmr snart" så nu ska vi träna massor på när ja säger "olle här" så ska han komma NU! o inte SEN!
även koppel gående gick bra, lite mkt dofter här o där men gick bra endå :D så ja e super nöjd över han!

Nu ska ja väl försöka sova lite, imorgon e tanken att vi ska till lilla skogen o köra dummy sök, blir lång lina denna gång då de e så mkt vild svin där o sist så stack han o skulle spåra dem -.-
får se om ja har kameran med o kan fota lite :)



Leave a Reply.