Jag har ju faktiskt inte presenterat herren i huset, som många tror så är de ju faktiskt inte olle, utan de är en annan fyr bent vän som är svart o vit vid namn Mulle, han är en norsk skogskatt (50%) och burma (50%) blandning :) 
så tänkte berätta hur denna herre kom in i mitt liv då ja aldrig varit katt människa :D
Picture
Anons bilden, Mulle till höger
Allt började en sommar dag (2003), mamma o jag hade varit ner och handlat på konsum och då såg ja denna annons om 2kattungar som letade hem, ja bara mamma titta "jaja kom nu" va ungefär hennes reaktion, va ju inte första gången ja hitta en annons ja ville vissa ;) men vi åkte hem ja sa inge mer om denna annons. Men sen kom min kompis o jag ville vissa henne denna annons (av någon anledning?) men vi cyklade ner o tittade, innan vi åkte därifrån tvekade ja några gånger men tillslut tog jag nr, och när jag kom hem igen, samlade jag mod och frågade mamma "mamma kan vi skaffa katt" ja va berädd på ett NEJ, men jag fick svaret "fråga pappa" så ja ringde pappa fort som f*n, och han frågade vad mamma sagt, o sedan sa han är det okej för mamma så ja.

Efter de samtalet va jag överlycklig! jag skulle få min egna katt om jag betalade honom SJÄLV!
så vi ringde "uppfödaren" och dem fanns kvar, vi åkte och tittade på honom samma kväll. När vi kom ditt så möttes vi av ett gäng lekfulla kattungar, ja fastnade för en kolsvart liten kattunge som dem skulle behålla tyvärr :/
Men sedan fick ja hålla i en av dem som skulle få flytta hemmifrån (Mulles bror) o sedan flyttade dem soffan där satt en lite rädd kille som inte ville ha någon kontakt o mamma fick hålla honom, o då satte ja ner mulles bror o ville såklart oxå hålla i den där söta hårbollen, vi valde mulle och jag betalade stolt halva honom (min lillebror betala andra halvan) han kostade 3kr, så 1.50kr var ;)
Kanske inte de bästa beslutet att välja den som inte ville ha någon kontakt men de va kärlek!

Vi åkte iaf hem med honom och när han kom hem hälsade alla på honom o han fick gå runt o kolla läget hemma, på natten sov han o på morgonen hade han börja lekt i min lillebrors rum, o ja o lillebror gick upp tidigt o lekte hela morgonen med denna udnerbara kattunge :D
han hette Mulle när vi köpte honom o han såg ut som en Mulle så han fick fortsätta heta det :D

Ett starkt minne jag har av mulles första tid är när han går fram till blomman (mitt dåvarande marsvin) och slår henne på nosen när hon luktar på honom och när han gjort de några gånger, så tar Blomman tag i Mulles morrhår och bakar in i buren och Mulle skriker o vi fick "rädda" honom, och efter den dagen så hade Mulle full respekt för Blomman, och dem vart riktigt goda vänner efter den dagen :)

Mulle slickade ofta på henne, och katter brukar markera lite lätt med tänderna när dem tycker om någon och de gjorde han ofta på henne :) men man fick vara med så de inte vart för hårt ^^

Vi kanske inte köpte den bästa katten, då han låg bakom soffan när vi köpte honom o inte ville ha kontakt, o idag så vill han inte vara nära färmlingar, de e bara familjen som duger, men jag tror att de e de som gör att han lever idag :)
han går inte nära bilvägar eller går fram till främlingar, han kommer bara om de e familjen som kommer :)
inte alltid han kommer om man ex kommer hem med en kompis.
Men hur går de nu när Olle har flyttat hem hit?
Mulle har ALDRIG acepterat hundar, min bror hade sin kompis med hund här o då va dem inne på min brors rum o mulle kände lukten och han gick o morrade igenom hela huset o skulle leta rätt på hunden som skulle dö ;)

Men när olle kom in i huset vart väl inte Mulle överlycklig! 
då olle var väldigt på, o de gillade inte Mulle, så olle fick en klo i nosen (tack o lov inte ögat!) o då började Olle lugna ner sig lite, men fortfarande lite för på, och Olle har jagat Mulle -____-
Men dem börjar bli lite mer vänner än ovänner iaf ;) så dem dödar inte varandra, men ja hade ju haft hoppet om att dem skulle vara bättre vänner, men kan inte önska mig så mkt mer med tanke på att Olle jagat Mulle O.o
o Mulle endå accepterar Olle som "en okej varelse i HANS hus" ;)
så dem tar inte död på varandra iaf :)

2 bilder på mina fina killar<3



Leave a Reply.