Dem där jävla hundmöterna....
Idag tog ja o olle en power walk på kvälls rundan, gick ca 3km, sen på slutet möter vi såklart en hund.
o Olle låser sig o går inte o nå.... sen går vi undan lite o får kontakt o går förbi, o de gick rätt bra iaf!

ibland känns de bara menings lös, kmr osäkerheten någonsin släppa? kmr ja någonsin kunna gå förbi utan godis i handen?
de gör ont i mig att ja vet att de e pga den där schäfern som flögpå olle i höstas.....

han o ja hade jobbat länge på hundmöten o börja fått de o funka! sedan kom schäfern o förstörde allt......... 


8/27/2013 06:08:18 am

Tycker du det är rätt att skylla på hunden och även ras? Du får hunden att låta som ett monster och även rasen schäfer... Dem har redan ett dåligt rykte på grund av oanvsariga ägare. Jag förstår att du är trött på dem jobbiga hundmötena. Jag har också en osäker hund som gör utfall mot andra hundar och låser blicken, men jag skyller inte på en hund eller ras. Det är ÄGARN som var felet. Nicci har också nästan blivit attackerad och tryckte sig i ett hörn efteråt, men du ser inte mig säga att det var hundens fel? Ägarn hade helstryp och körde på liknande Ceasar Millan metoder... Så klart blir fel hund bara väre av sånt.

Reply



Leave a Reply.