Oj vilken morgon.....

Ja går upp kl 7 fodrar mig o Olle ;) o fixar o har mig halv 8 kommer en snubbe hit o ska kolla bredbandet då vakna vakthunden till liv skäller o vakta, ja säger att de e okej nu olle, han luktade lite men går efter o skäller xD
sedan säger ja åt honom o lägga sig i hallen då skäller han o muttrar där ist xD knäppis!<3
inga tjuvar kmr in här iaf ;)

men vi går mot bussen iaf, o inser på vägen att mitt minneskort till kameran sitter i datorn.....!
o ja hinner inte vända hem... ja står där o bara vafan -___- ser snubbens bil åka förbi, så ja ringer pappa så pappa kom ner med de o körde ut mig o olle till tåget

Väl där så funkar inte biljett atatomaten, så fick binda olle utanför (de värsta ja vet) gå in o köpa biljett betal 20kr mer -.-
sen e tåget 30min sent...  men lite lycka på tåget iaf, fick höra hur fin olle va :D ;P
Väl i sthlm halv springer vi till SL sentret o köper en remsa, skyndar till tåget, hade 5min till godp ;)
då kör vi lite lätt freestyle, kopplet släpade efter o han hade bästa fokuset på mig :D nöjd matte<3

tåget va i tid o resan mot nynäs gick utan problem, i nynäs möter vi upp Gabbi med sheltisarna Morra o Greta och Johanna med schäfer blandisen Indra.
Vi gick mot lövhaget eller något hette de, olle drog o slet o lekte "dra va matte sin hand" leken....
han lyckades nästan! men han e alltid så bland nya hundar...
men när vi släppte dem gick de jätte bra, dem busade o va duktiga :D

sen koppla vi dem o gick vidare o då skötte han sig (om han fick gå först, eller brevid någon)
när vi kom till ställe nr2 o släppa dem på, så va de vatten, o olle tog premiär doppet för iår ;)
han bada o busade o hade sig :) sedan sprang han över en kulle (trodde han sprang till vattnet på den sidan) haha de gjorde han inte, han hitta en ny kompis ;) pinsamt men den matten va glad att sin hund fick leka xD

sen sprang olle igenom några tanter som gick (han sket i dem) o då roppa ja, o olle kom men sprang igenom dem igen -.- o då vart ja sur, o roppa igen! o då sa en av tanterna "man kan inte prata svenska med hundar" nehe va ska ja prata då? arabiska?

efter vi varit klart o busat där, så gick vi vidare en skogs runda, sedan vidare mot bussen, åkte till stationen o vidare till sthlm, väl i sthlm åt ja *min mage vart happppppy* 
o när ja sitter o äter ber ja olle sitta still, när ja ska plocka ihop ber ja honom sitta still, o då fick ja massa beröm att han va så duktig *stolt*
för 1årsen stressa han sönder bland så mkt folk men nu va han lugn o duktig :D

sen åkte vi hem, nu sover han som en stock, o ja ska vara en dum matte o gå ut med honom ;)



Leave a Reply.