Picture
Har precis hämtat Olle och är påväg hem
I januari 2012 hade ja förlorat Svea, o ville inte falla ner på botten, så letade uppfödare, blocket, olika raser, ja letade här o där efter den perfekta hund för mig! och då fick ja veta av en vän att hans hunds halvbror skulle omplaceras, och jag sökte ju efter en äldre hund, så jag började läsa på om rasen, och kände mer och mer att de kunde vara en ras för mig.

Så jag kontaktade uppfödaren och berättade om mig och vad jag ville träna, och vi pratade några gånger. och bestämde att han skulle få flytta hem till mig :D
Så vi bestämde att vi skulle hämta honom redan i helgen (4feb), jag och pappa var beredda att åka ner till Tidaholm där uppfödaren bodde, men hon skulle upp till Örebro den helgen och kunde ta med Olle ditt, så vi valde att mötas i Örebro, där skrev vi kontrakt på Max och sedan pratade vi lite, och jag fick hålla i min hunds koppel för första gången<3 

efter vi sagt hej då till uppfödaren åkte jag pappa och min egna hund, allso MIN hund en dröm efter 18.5år hade gått i uppfyllelse! :D vi åkte iaf vidare till djuraffären där köpte vi en matbar + skålar och ett vinter täcke till honom :)
då han frös ute så va ett täcke självklart till honom<3

Efter de åkte vi hem, han sov i mitt knä hela vägen hem o ja klappa honom hela vägen! jag va så glad :D
jag hade ju min egna hund i mitt knä<3 när vi precis hade kommit in i Mariefred vaknade han till och började busa lite gran, då känndes som han verkligen "nu är jag hemma".

När vi kom hem släppte ja honom lös i huset o han sprang in i alla rum och hälsade på alla och var jätte glad :D
efter jag och olle hade ätit så gick vi våran första promenad ner på stan, där mötte vi mina vänner som hälsade glatt på olle o olle var överlycklig :D *uppmärksamhet olles bästa vän*
sedan gick vi hem. 

De ja märkte fort var att han inte var miljötränad, han va rädd för stora fordom, han va rädd om de va fler än 1 bil på vägen, han va livrädd för tåg och bussar. mkt människor va han även rädd för....
Men idag nästan 1år senare så har olle blivit en stabil hund, han klarar av att både åka tåg och buss, han kan gå vid vägen fast de åker många bilar eller stora fordom utan att få någon form av panik! han har blivit stabil<3
Han har fortfarande problem, men de har ju typ alla hundar? men vi tränar på dem dagligen, jag valde att kastrera honom o hoppas hitta honom bättre, såklart de inte kommer helt självmant, men vi jobbar på de, o hjälpte inte kastreingen ex, nehe men ingen risk att någon tjuvparning kommer ske iaf (då ja inte vill avla på honom av olika anledningar) 

Men jag e otroligt nöjd över min kille, vad vi har gått igenom detta år, vad vi har gjort, vårat sammarbete har gjort oss till ett team, vi har haft mång problem har gjort att vi kommit närmre varandra.
Han är mitt absoluta allt, ja skulle aldrig kunna tänka ett liv utan min röda räv<3

Pga ekonomin har ja inte råd att ha honom kvar tyvärr...............
o hade ja inte haft min underbara mamma som hjälper o betala honom nu när inte ja har pengar, hade ja inte haft den hjälpen hade ja varit tvungen o sätta ut de enda ja lever för på foder.....
ja grät mig till sömns i 1v i sträck innan ja vågade fråga mamma om hon kunde betala Olle, hade hon sagt nej hade ja inte haft något val att låta olle flytta ut på foder....</3

Men idag vill ja inte tänka på de, för han ska bo hos mig, han ska alltid bo hos mig o leva hos mig, jag ska ALDRIG svika min bästa vän, mitt allt, min kille i livet<3



Leave a Reply.