Nu har Nicklas åkt hem så nu kommer ja kunna uppdatera lite oftare här ;)

Idag så gick vi upp o gick ut med Olle, vi testade olles nya hlasband som kom idag :D
hurta fastmodell i rosa :D ja gav 80kr för de, fynd ;)

vi gick iaf till åkern, där olle fick springa lös o busa, han tyckte de va super skönt o springa i de fina vädret :)
Nicklas tog även med kameran så han fotade Olle ^^
Sen när vi ska gå hem ser olle SPÖKEN, han tittar in i skogen o började muffa o skälla o betede sig riktigt konstigt, men ja sket i olles beteende o gick mot de "farliga" o då följde han med lite tveksamt men han släppte rädslan efter ett tag ^^

Sen möter vi en hund, så ja koppla Olle o går förbi, o pga den började larva sig så ska Olle oxå :( de e de jobbigaste beter sig hunden vi möter larvigt så ska olle oxå :/ men vi jobbar på de!

Vi gick hem åt, o fixade de sista, sen följde vi med Nicklas till bussen o då möter vi en hund o då gick olle jätte fint förbi bredvid mig :D
Men Olle har börja blivit rädd för bussar IGEN, ja fattar inte vrf :( så nu börjar vi om träningen....
bakslag på bakslag... nej då ja tappar inte motivationen :(

När vi kom hem iaf släppte ja honom så körde vi några inkallningar, försökte mig på fotgående oxå men han va inte med riktigt så vi släppte de o satsa bara på inkallning, för dem skötte han riktigt bra :D
så vi körde 4 - 5st tror ja o de gick riktigt bra! skönt att dem börja sitta BRA!
för ibland kommer han i full fart o stannar framför mig (typ så ja kallar in honom när han e lös ute, men då använder ja int e HIT som ja gör i inkallningen i träningen), annars kan han göra fin inkallning men ställer sig bara bredvid mig (allso han sätter sig inte som han ska göra)
Men idag kom han i bra fart, går runt mig bra o sätter sig bra, glad matte :D

sedan fick han vara LÖS när vi går in på tomten o ska in, o han följde med mig jätte bra! lite segt bakom mig men han följde med! de skulle inte funkat i sommras, så nu kanske han börjar förstå att man inte kan hålla på hur man vill? att man faktiskt ska lyssna när man ska in :)
Hoppas de fortsätter såhär bra nu :D



Leave a Reply.