Idag har jag haft min fina Olle i 1år<3
Det firade vi med gått mellanmål och en promenad på 1h, vi gick upp till djuraffären o skulle kolla efter en scarf med text, o såklart hade dem ingen :( sen kolla ja hafter såndär plastben i vanilj o choklad smak men de hade dem inte heller, så får åka till djurmagazinet i stängnäs o kolla om dem har det där :)
för olles plast ben (vanilj) är sönder tuggat så skulle behöva ett nytt till honom :) aja får bli en annan gång ^.^
När jag och Olle är påväg hem igen efter att ha varit i djuraffären, så ser jag en hund som e lös framför mig o husse går typ 40m framför o 0 koll på hunden, o jag o Olle MÅSTE gå förbi hunden för att komma in på skogsvägen där vi ska in på, så gör den utfall o skäller! då säger jag "NEJ STANNA DÄR" då reagerar hussen, o kallar in hunden men hahah sa hunden o lyssnade naaada, men hunden gjorde inge mer mot oss isf.

Men jag va helt skakis när vi hade kommit bort hela ja skakade, visst de va en liten hund men hade blivit lika rädd för en stor hund :(
jag har 0 tillit till lösa främande hundar, har mött 2st med Olle (lösa hundar) o dem har flugit på olle, så inte så konstigt att jag inte har tillit till dem :/
När vi iaf kom hem så hämtade jag olles boll o gick till lilla skogen där Olle fick springa av sig o busa :)
olle var iaf trött när vi kom in :) så han fick vila lite, sedan tränade vi "hål" o de gick väl sådär, men efter lite om o men så va han samarbetsvillig :D men apportboken hade han svårast o ta idag :/
medan igår kväll så tog han den utan problem.... :(
aja lite problem så tar han den nog helt utan problem :D



Leave a Reply.