Idag vart ja lite ledsen på männskligheten o såklart hundägaren...

de e en hund en lite pinsher som står mitt i vägen (de e en 50 väg men alla kör närmare 100...)
o ingen stannar verkligen bilar eller cyklister, när hunden gått till sidan kom en husbil som bromsade hårt o svängde åt sidan, hade hunden fortfarande stått mitt i vägen hade den hunden dött...

men ingen stannar fortfarande, när ja kom fram såg ja en osäker tjej (tror de e en tik) o hon vart rädd för en glad olle som hoppades på en lek dejt, så hon sprang hem (då ja vet vart hon bor kolla ja vart hon tog vägen o såg att hon sprang hem)

så vi fortsatte promenaden, ja va väldigt upprödd,
för de första: Att ha hunden lös vid den vägen där dem kör som idioter, o inte ens märka att hunden är borta...
för de andra:  Om de va DIN hund eller något annat som stod dig nära skulle inte du vilja att någon hjälpte o fånga in det o låta den komma till rätta?

Jag e fortfarande ledsen över de där, för nu vet ja hur människan fungerar :( ingen kommer agera om sin egen hund en dag skulle försvinna (som ja hoppas aldrig händer men om)
jag försökte agera o locka in den med godis, men den vart som sagt rädd för en glad olle så den kom iaf hem, men hade velat lämna den o berätta att den stod mitt i vägen! så dem kanske skulle få en tanke ställare.. men vet inte, hoppas ja själv aldrig behöver leta efter min fina räv utan att han alltid kommer vara hos mig o inte vara på egan utflykter<3



Leave a Reply.