Jag har kan rätt mkt om hundar o deras beteende o vad man bör tänka på, men absolut inte full lärd o ja är människa så ja kan göra fel precis som du! men ja vet iaf vad ja pratar om när ja diskuterar! och är beredd på att ta kritik o få hjälp.

men då kom ja på tanken att jag har läst lite igenom åren på internett, jag har gått en 3årig utbildning, samt med massa praktik, men de ja fick lära mig i skolan kunde ja 80% av om inte mer, de va lixom inge nytt. på dem olika praktikerna har ja fått lära mig om hund sim, hur man lär hundar o leta droger, se e typ de ja lärt mig, gå ut med hundar o plocka skit kunde ja redan ;)
som min lärare sa när ja inte ville praktisera på hund dagis, men man lär sig alltid o hantera nya individer, ja de gör man, men hallå? dem e där o går ja vidare måste ja lära mig en annan individ så tycke hennes "bortförklaring" va jävligt dålig....

så jag är rätt själv lärd inom hund världen, o såklart ja har läst o lärt mig oxå, men de mesta e själv lärt de finns bara där.
Hur e de för er? har ni suttit o LÄST o pluggat in hund? eller är ni som mig mesta dels själv lärda?



Leave a Reply.