I torsdags åkte jag och olle iväg på SLKK och va på kurs :D vardags lydnad sto på schemat :)

Övning 1:
Omvänt lockande med leksak, hans ska svara still o inte gå mot mig medan ja försöker locka på honom tills ja säger "kör" då ska vi leka tsm med leksaken :)
De gick riktigt bra, min bästa hund :D

Övning 2:
Då va de fot vi skulle träna, dem som inte hade tränat de förr skulle bara belöna att hunden satt bra vid sidan o sen beror på hur långt man kom kunna ta ett steg fram, men Olle kan ju detta så vi kunde köra på riktigt dirket :)
men pga han va så trött o med störning, 3hundar o 5människor, så valde ja att bara gå MAX 3 steg o belöna så han fick göra rätt :) o de gick super bra!
men sen vart han helt slut, va helt röd runt ögonen o man såg hur trött han va, så vi avslutade ås han fick lägga sig på sin filt o vila lite :)

Denna kurs tror ja kommer ge bra resultat på Olles och min träning, vi båda tycker kursen e riktigt rolig att vara på :)
nu är det 4a gånger kvar på kursen!
sista gången ska vi visa upp ett moment vi tränat på, jag har valt bakom, o vi tränade första gången idag, o de gick super  bra! :D



Leave a Reply.