Tänker du bara klaga, kan du vända redan nu!!!!

Jag ser ofta grejer i hund välden som ska hjälpa hundar sluta skälla, sluta dra, o allt där emellan, men hallå vi människor valde att göra hundarna tama o ta hand om dem, vi gav dem ett hem! i början va de till jakt, men nu e dem till sällskap, jakt o allt där emellan.

Hunden bad aldrig om att bli domineserad eller vad de heter. dem kom nära för att få mat, men vi valde att ta hand om dem. Endå kommer vi på massa saker som skadar våra fybenta vänner, el halsband ex!

sedan komma på halti, anti skäll, anti drag, o allt som finns, de e bevis på att vi gav oss in på något som vi inte kan, jag är emot alla dessa såkallade hjälpmedel. skaffar man en hund tycker jag man tränar den från dag 1!
Vi väljer att skaffa hund, vi väljer att ge den ett hem, vrf ska man då skaffa massa "hjälp medel", tränar man från dag ett så kommer de inte bli problem.
o blir de problem träna träna träna så löser de sig!

Jag har haft många med olle ex:
Räddslor för trafik
Osäkerhet i hund/människo möten = utfall
Sakll i vissa hund/människo möten
Drag i koppel

ja de e några o ja har ALDRIG använt något av detta, utan jag har tränat som en j*vla galning! o idag har ja en säkrare hund som klarar dem flesta hund/människo möterna, han skäller typ aldrig (ibland om någon skäller på honom men han börjar aldrig), han drar nästan ALDRIG i kopplet, o drar han påminner ja honom att man inte gör de o då slutar han (han kan dra om de e ny miljö o nya dofter), och ett stort framsteg han kan gå förbi lastbilar o andra stora fordom, åka tåg o buss!



Leave a Reply.