Innan jag skaffa olle va ja så emot denna jävla så kallade sport, nej de va inte okej!
de va typ som att en 5åring ska ut o vara modell ja, de va på samma nivå ja satt detta. ja tyckte synd om hundarna osv osv.
Picture
Olle ställs upp för domaren i Södertälje
Men när jag själv kom in i utställningen o såg mig om kring, började ställa min hund (de va helt otänkt bart när ja skaffa honom, ja skulle inte plåga min hund) men när ja insåg att olle faktiskt gillade o hoppa runt i ringen o visa upp sig, för han av någon som vet att han e snygg ;)
o när ja märkte att faktiskt olle tyckte de va en rolig sport, så började ja inse att alla hundar faktiskt inte hatar utställning, utan fanns dem som gillade o vara i ringen lika mkt som fanns andra som gillade o vara på agility planen.
samma sak :)
Picture
Olle när han kom ur ringen i Södertälje
Men en sak jag inte accepterar det är när man har en fin hund o tvingar den o ställas ut för att få bra placering o vinna priser osv osv, men detta är i alla sporter enligt mig. jag tycker inte man ska tvinga en hund till att gilla en sport.
sen såklart kan man ju pröva på några gånger för man kanske inte märker på första gången om hunden gillar det eller inte. Men gillar inte hunden utställning nej men då finns de andra sporter man kan träna ist :)
Picture
Träning med störning (barnfamilj sitter utanför bilden + olles kompis)
Själv har jag ställt ut olle 3gånger, och resultaten och kritiken kan ni hitt här 
Picture
Olle efter sin första utställning i Motala



Leave a Reply.