....Det innebär att idag blir olle hela 20månader gammal, oj va tiden går fort, min vackra kille du börjar bli en man, du är inte den där bebisen som ska trotsa mig till 1000 längre, du har lärt dig att lyssnar man kommer man längre :) men såklart ibland får även du bakslag som alla andra o stänger av öronen.
Men vi jobbar på de, o en dag kommer vi nå vårat mål, som med allt annat vi tränar<3

Idag blir det ingen träning, då du e sjuk :(
så idag ska vi krypa ner i sängen o mysa till en film eller två, o gå fina promenader
o hoppas du blir frisk<3 
ÄLSKAR DIG BÄSTA RÄVEN<3
3/2/2013 08:33:14 am

SV: Ja, ibland kan det vara lite jobbigt att behöva lägga ut spåren, men så mycket roligare sen när man får gå, så jag brukar bara tänka på den roliga träningen och gå ut o lägga ;)

Hehe du är inte den enda som tror det. Men jag har faktiskt inte märkt någon större förändring eller mer viltintresse hos Z när vi började spåra. Ingenting faktiskt. Dessutom lär du ju hunden i samma veva NÄR han får spåra och när han inte får, jag vet inte om du använder sele när du spårar? Men det brukar ofta vara en väldigt bra grej att ha en speciell spårsele som du bara använder när du vill att han ska arbeta. Jag ser jättetydligt på Z när han går in i sin arbetarroll, så fort selen kommer på och linan kopplats på så börjar han leta efter spåret. Så jag tror absolut inte att viltspår skulle trigga igång någon jaktinstinkt, vet flera som viltspårar med sina hundar utan att dom har behövt vara rädda för att hunden ska dra på vilt. Det enda knepiga kan vara att få tag på klöv, men det brukar man kunna höra sig för om !

Reply



Leave a Reply.