Att bara prata om olles allergi resa ger mig ångest, vilken resa vi gått igenom...
hallå han e 2år(!!!!) o varit med om mer än många andra äldre hundar...
ja vill bara min röda väns bästa, men önska allt skulle gå så mkt fortare så han slapp lida...
för lida skulle han ju inte få göra...

Vi började våran resa 25 mars 2013
Då fick vi börja resan med att behandla mot ohyra, svamp o foder
* han fick ett "medel" mot ohyra han skulle ha 3gånger var 14de vecka
* Sedan ett svamp schampo han skule ha 2gånger i veckan i 3veckor
* o ett foder han skulle äta i 8v, enbart de inget annat!!!!

Efter 8v så ringde veterinären mig, vi pratade lite.

Sedan 3juni var de återbesök, ja vissade olles öron o han hade fått öron inflamation.
Så han fick gå tillbaka på sitt special foder, o sedan lite mediciner:
* 2 öron grejer
* 1 som skulle dämpa klådan
Vi gjorde även Olles blodprov, o sedan kom den eviga väntan....

19juni ringde dem mig o berättade att de va KVALSTER ALLERGI min röda vän hade<3
klumpen från magen släppte, skönt nu vet ja! men en ny kom, vad gör vi nu? hur kan han bli frisk?
vi bestämde iaf att beställa vaccin åt honom.

 Sen i mitten av juli så ringde jag vet, o undrade vart olles sprutor va? o då hade dem glömt o skickat iväg de till appoteket, o någon dag efter ringde appoteket o fråga om dem skulle beställa de? oh ja de ska ni!!!! så dem skulle göra de, o sen hade mamma varit inne någon dag efter o frågat, o då hade de inte gått iväg...
sen så sa dem att dem skulle ringa! o när dem inte ringt gick ja ditt, o frågade om vaccinet!
o då vart dem va har dem inte ringt? nej.... då skulle tillverkaren ringa mig pga dem inte ville skicka de om de inte skulle gå fram innan helgen. 
Men efter mkt om o men så fick ja vaccinet (10sep) o nu kunde vi boka tid, så den 16sep tog olle sin första spruta! den andra togs 18sep o den tredje togs idag den 23sep.

Nu ska resten av alla sprutor tas hemma, han ska ta dem minst i 1år, o ja hoppas han blir helt klådfri efter detta år så han inte måste fortsätta med dessa sprutor... 



Leave a Reply.