Ibland undrar ja vad ja gör för fel, vrf blir de som de blir? är de enbart trots tonårspojken eller e de mig de hänger på? själv tycker ja att ja gör allt rätt? men kanske inte e så :(

Idag gick vi iaf till skogen, han fick först vara i linan o lyssnade super bra o sedan vågade ja släppa honom, han lyssnade super bra, han fick gå lite o ja kalla in honom belöna, han fick gå igen, tillslut kom han utan ja sa något! MASSA BERÖM!!!
han va underbar min bästa vän<3

Sen tog ja på honom linan o gick vidare, o så hitta ja ett ställe ja ville fota på, tar av honom linan ber honom hoppa upp på stenen, han gör de, sedan gav han mig fingret o sticker.........
han håller sig på 3m avstånd, men han lyssnar naaaaada -___________-
ja lyckades hålla mig i kragen o inte tjata eller "jaga" honom, ja roppa en gång sedan lockade ja på honom, o då kom han så ja kunde ta honom o såklart fick hund skrället en godis.
så besviken man kan bli :((
för några minuter sen ville han inte lämna min sida, o nu fick man fingret uppkört.....

*andas ut* o ta nya tag, trotsig tonårspojke, de e alltid lika trevligt....
men vi jobbar på o hoppas att han en dag kan vara helt lös o leva äkta hundliv....
10/5/2013 05:17:29 am

Sv; Ja :)

Ja och agility är så svårt och även dem bästa kan råka ut för 5 fel. Rivningar, vägran, fel tid etc. Agility är svårare än vad det ser ut.
Haha, fast dem hundarna är ju så goa att titta på <3 var en aussie som levde sin värld och skällde runt också ;)

Nej inte för allmänheten tyvärr. Mamma filmade så dåligt att mycket missades + att det inte gick så bra att det inte ens är värt att kämpa sig igenom movie maker för.

Reply



Leave a Reply.