Idag gick vi ut på åkern o tränade apportering, de gick helt okej, lite ofokus :/ men annars gick de bra :)
vanlig dummy apportering gick bra, sedan körde vi lite dummy sök, först sket han i o jobba men efter lite om starter, o verkligen börja om, så gick de bra o massa beröm :D

sedan testade ja o lägga ut två dummy (men äger bara en så tog en annan leksak som nr2) de gick helt okej iblrjan ville han ta båda fatta inget hur ska ja kunna få in båda i munen xD
men andra gången fatta han vinken o gick super bra :D
sen när ja skulle filma "glömde" han bort hur man gjorde xD så vart ingen film ;)

sen vart de lite fotografering, o bus, även freestyle träning :D duktig hund :D
Sen hände de som inte skulle hända....
De går människor hundar åker bilar lastbilar ja allt förbi oss olle kollar bryr sig inte, skvallra på vissa o brydde sig inte om andra.
sen när vi vilade efter träningen o ja fotade får han syn på något som blåser en bit bort o sticker som ett spjut efter o ja kasta mig efter linan o bränner mig i handen av linan.... 
fyfan va ont det gjorde! kunde ta livet av mig av smärtan.... O.o
ja låg på marken o grät, o ville dö, ja de gjorde ont!
då kommer min röda räv o tröstar mig<3 de värmde lite inom mig endå hur sur ja va på honom (a)

ja packa ihop o gick hem (tur vi va nära hemma), gick in på mitt rum o grät en skvätt till...
kunde inte röra min höger hand utan att ja börja gråta/vart tår ögd.... :'(
men nu på kvällen har de blivit bättre, gör lite ont fortfarande men inte så farligt :)



Leave a Reply.