http://blogg.agria.se/fredriksteen/2013/05/14/det-finns-inga-snalla-hundar/#.UZKUsqcmnzg.facebook


Kan väl både säga ja o nej till de, de finns snälla hundar, men de betyder inte att dem inte kan säga ifrån en vacker dag dem heller! precis som de finns snälla människor som kan göra "dumma saker"

Olle e FÖR SNÄLL för sitt eget bästa, nästan så ja blir sur ibland (a)
han låter hundar göra vad dem vill med honom, han låter människor göra som dem vill, han lägger sig bara ner eller går undan om han känner sig hotad, men säger inte ett ord, vist e de väl bra att ha en hund som inte svarar upp de e ja glad för, han har "svarta upp" en gång, de va när en leonberger bokstavligen stod på honom o typ JAG ÄR BÄST SNYGGAST O VACKRAST DU SÄGER INTE ETT ORD, o då sa olle låt mig vara, o då sa leonbergen FUCK YOU SÄGER DU ETT ORD TILL E DU DÖD, ungefär så... skit kul! eller inte.
de e enda gången, o vi särade på hundarna så inga skador kom.

Men sen har folk skrämt olle allt för många gånger tyvärr...
några ex:
* Vi står o väntar att gå av tåget olle står mellan mina ben (han känner sig trygg där) helt plötsligt rycker han till o vänder sig om så ja vänder mig oxå om då står en tjej i 30-40 års åldern o KLAPPAR MIN HUND!!! o kommentaren ja fick "jag tycker om hundar" ja va så sur att ja inte fick fram ett ord (nackdelen med mig...)

* Vi är nere på stan olle e framför mig kort o vi står o pratar med några helt plötsligt kom en unge o körde upp en leksaks pistol i nosen på olle (efter detta vart olle osäker med små barn, pojkar) o morsan bara titta på sin unge o väntade på honom sen gick dem....

* Vi kommer hem o har hämtat in posten kommer de några o manen börjer sig fram o ler, o skrattar "hundar tycker inte om när man gör såhär" olle backar o ställer sig bakom mig, fan va sur ja va!
samma sak där får inte fram ett ord :(

De har hänt olle många saker som inte borde få hände en hund, han har även blivit påflugen 2 gånger, efter sista gången vart han extra osäker vid hundmöten o hundar som springer emot honom :(

Jag har en snäll hund, en för snäll hund, men kommer fel människa fram o gör något o olle inte kan fly undan så lär de smälla, han blir trängd o hotad, de e ett normalt läge o försvara sig!

så de ja vill komma fram till är att de finns snälla hundar, dem flesta hundar är snälla, MEN de e människan som oftast hotar hunden på något sätt innan den hugger.
sen finns de fall där de inte är så, de nekar ja inte till, men oftast e de människan som inte kan läsa hundar eller vet hur dem ska hälsa o därmed hugger hunden.
5/14/2013 11:44:45 pm

åhh tack så jätte mycket :D !!

Reply
5/15/2013 01:47:44 am

Tack så mycket för gratulationen! :) Ja, det räcker med ett första pris i varje klass för att gå vidare till nästa. Vill man dock ha lydnadsprovsdiplom så krävs det tre första pris i varje klass :)

Reply



Leave a Reply.