Idag beställde jag en regnoverall till Olle, hoppas den sitter bra o han rör sig bra i den :)
Beställde även en nätboll, ska tydligen vara vanilj smak (Y)
Ska ha den till Agilityn o hoppas han älskar den :D!!!
Picture
Regnoverall
Picture
Nätboll
4/19/2013 08:23:16 am

Hej!
För att få honom att tigga mer träning ser jag först och främst till att ha ett godis som är suupergott. När han gjort en repetition av något belönar jag, och direkt klickar jag och belönar igen, och igen och igen. Alltså innan han hunnit tugga och svälja första godbiten, framförallt före han hunnit sätta näsan i backen. Klicka och belöna även om han inte tittar på dig precis hela tiden. Efter kanske 4-5 täta godbitar gör vi nästa repetition, som följs av samma sorts täta belöningar. Då blir det liksom ingen tid över att fundera på att göra nåt annat, och träningen flyter liksom på i ett sträck utan avbrott. Sen är jag noga med att inte hålla på för länge, blir han trött är det ju svårt att koncentrera sig. Vi tar riktiga pauser emellanåt när han får sitta eller ligga, kanske håller i honom, och det är helt lugnt och stilla en liten stund. Testa, lycka till :)

Reply



Leave a Reply.