Jag har tänkt på detta länge, helst skulle ja vilja lära honom o leta upp knark, men lite svårt ;)
eller sprängämnen, men båda två e svåra o få tag på o lagligt få tag på de ;P

så ja får helt enkelt hitta något annat kul, men fårgan e vad?
det enda användbara som ja kan komma på e kantarell sök, o de vill ja gärna lära honom, men saknar kantareller...

får ja inte tag i kantareller så blir de nog inget användbart tyvärr då ja inte kan komma på något mer användbart o söka efter? vet ni något? :)

annars får han nog lära sig söka efter KAFFE (!!) 

Varför väljer jag specal sök?
jo för han gillar att använda sin underbara nos! men jag tycker de e tråkigt o lägga spåren, o drf får han spåra väldigt sällan! jag lägger då o då för hans skull, men tänkte lär ja honom nu special sök, då ja e mer intresserad av den typ av "nos aktivering", så hoppas även Olle kommer tycka de e kul (men de tror ja han tycker)
Jag kommer uppdatera mer när vi väl kommer igång :)
9/17/2013 06:59:07 am

Jag lägger godis spår eller kör uppletande med leksak.
Kantarellsök är något jag tränat lite med Nicci. Vi hade plockat kantareller(tagit hjälp av en människa med bra nos) och så sparade jag en i frysen som jag aldrig rör på med huden och tränar med. Har dock haft andra kantareller, men alla är uppätna nu ;)

Rekommenderar ''kantarellsök med hund'' av Anders Hallgren och Marie Hansson. Den ger precis steg för steg.

Reply



Leave a Reply.