Snurra - Här får man välja vilket håll vill du att hunden ska snurra åt, höger eller vänster, Olles snurra är åt vänster, så jag tog en godis i handen o förde den i 360grader åt vänster o sa samtidigt snurra o belöna, när han kunde de tog ja bort godisen o bara använde handen, för att sakta men säkert ta bort handen o enbart använda rösten.

Bubbla (han bubblar i en skål vatten) - Jag la en godis i en skål o vänta ut honom när han tog godisen bubbla han ja klicka o gav en godis, o samtidgt la ja in kommandot, tillslut förstod han va bubbla innebar o då behövde han inte ha en godis i skålen, då fick han enbart godis efter själva utförandet 

Pang (spela död) - jag hade honom liggandes på golvet, o uppmuntra honom o lägga sig helt på sidan klick godis, o samtidigt sa PANG, när han kunde från liggandes gick vi över till  sittandes o fick hjälpa honom lite o peta lite på honom, när han kunde från sittandes gick vi över till stående

SnurrBa (ett trick som egentligen inte har ett namn, men han ska snurra ett halvtvarr för o sedan backa in mellan mina ben) - jag tog en godis o vissa honom o snurra ett halvtvarr o sedan förde ja godisen bakåt så han backade, jag har inge namn på detta utan använder handen o visar, idag behöver ja inte vissa så mkt, men visar att han ska snurra lite o sedan backar vi. 

Zac (backar slalom) - ja använde mig av godis o matade bak honom,o tog han något steg fick han godis, satte han sig gjorde vi bara om, detta trick är inte 100 färdigt än, jag visar fortfarande med handen att han ska backa, men han behöver inte godis efter varje steg 

Hands up (sitt fint) - jag satte honom o förde en godis över nosen på honom så han va tvungen o sträcka sig efter den, ibörjan stegrade han oftast, o då gjorde vi bara om, ibörjan hade han inte balansen för att kunna sitta själv, så då stöde han sig på min hand, sen när han hade funnit balansen så kan han idag sitta helt själv utan stöd 


Famnen - Jag börja med att sitta på en stol, bad honom hoppa upp i mitt knä, han satte upp framtassarna du berömde ja med rösten men han fick inge godis, o när han väl hoppa upp i min famn flera gånger på kommando, så tog ja bort stolen satte mig mot en vägg på huk o gav honom kommandot, han hoppa upp några gånger, sedan höjde ja mig, i små små steg tillslut kunde ja stå helt o han hoppa upp o min famn.
Jag valde stol o vägg till min hjälp för att man INTE ska ramla, då hunden då kan bli rädd o inte vågar ist. Då får du även själv stöd o slipper vara rädd o ramla om du inte e bered på vilken fart o vikt de kommer att komma :)



Leave a Reply.